Menu
Syrinx PR

De kracht van contentmarketing: laat van je horen!

De wereld staat op zijn kop. Winkels, cafés en horeca zijn gesloten, scholen, kantoren en sportverenigingen staan leeg en evenementen en festivals zijn verplaatst of geannuleerd. Het grote publiek hamstert, het kabinet is een crisisteam en de pers laat geen seconde onbenut om een expert op te voeren op een van de vele aspecten van deze crisis. Bedrijven zoeken op hun beurt - intern- en extern - naar nieuwe wegen door deze pandemie en dwingen hun marketingteams tot alternatieven voor de positionering en marketing in crisistijd. 

 

Tijd voor een nieuwe aanpak
Nu evenementen voor onbepaalde tijd niet door kunnen gaan en geplande marketingacties opeens niet meer relevant of gepast zijn, zoeken communicatiespecialisten en marketeers naar nieuwe manieren om zichtbaar en in contact te blijven met klanten en prospects. En proberen ze de juiste, respectvolle en niet opdringerige tone-of-voice te vinden die past bij het huidige sentiment.  Zij weten dat nu naar binnen keren leidt tot verlies van zichtbaarheid, relevantie en differentiatie en dat juist dit een uitgelezen tijd is én kans biedt te laten zien dát je relevant bent en hoe. Intern en extern.

 

Contentmarketing
Contentmarketing is een vorm van digitale marketing waarin merken structureel werken aan de klantrelatie met content - zonder een direct salesmotief - die raakt, verleidt en inspireert. In tegenstelling tot de meeste reclames, vertelt contentmarketing een verhaal. En dat werkt. Want juist in tijden van onzekerheid is er behoefte aan inhoud die inspireert, informeert of vermaakt. Een ontroerend verhaal, duiding van gebeurtenissen of een luchtig verhaal met een duidelijke knipoog dat je bijblijft.

Let’s get digital
Contentmarketing gaat al lang niet meer alleen over het schrijven van een blog. Anno 2020 zijn er legio mogelijkheden, van het opnemen van podcasts, het organiseren van online webinars of het maken van engaging video’s. Zo stak Microsoft een van de grootste evenementen – gericht op de presentatie van de nieuwste updates in Windows, Office en andere software en services – in een digitaal jasje. In de aanloop er naar toe deelde het bedrijf interactieve content waarmee de waarde, kracht en missie van het evenement werd behouden en de betrokkenheid vergroot.

De uitbraak van het coronavirus is niets ontziend en daagt iedereen uit. Van marketeers en communicatieprofessionals vraagt het vooral creativiteit, flexibiliteit en lef. Zoals het lef om buiten de lijntjes te kleuren en gebaande paden te verlaten. Door op een nieuwe manier relevant te zijn en impact te maken. Stap uit je comfortzone, wees betekenisvol en relevant. Juist tijdens deze crisis, maar natuurlijk zeker ook daarna.

 

 

 

Recente berichten

Boan was te snel - [t]Huis Emma Amsterdam

Als het zoontje van Manon en Patrick met 26 weken ter wereld komt, staat Manon er ...

Cushman & Wakefield rapporteert impact COVID-19 op Europese Hotelmarkt

AMSTERDAM, 7 april 2020 – De nieuwste rapportage van internationaal ...

Vastgoed pr kalender 2017

Zou het niet handig zijn als alle vastgoed professionals een kalender hebben waarin alle (Europes...

Kennismaken met Syrinx pr & communicatie? 

Syrinx PR